باکس آفیس «پری دریایی کوچولو» چیزهای زیادی در مورد استراتژی

ساخت وبلاگ

«پری دریایی کوچک» در سه روز اول اکران در سینماهای آمریکای شمالی نزدیک به 96 میلیون دلار فروش داشت. این افتتاحیه برابر با 91 میلیون دلاری «علاءالدین» است که در سال 2019 به فروش بیش از یک میلیارد دلاری در باکس آفیس جهانی دست یافت. با این حال، تضمین نمی کند

که آخرین بازسازی لایو اکشن این شرکت همان موفقیت را داشته باشد. فیلم غرق می شود یا دهان به دهان شنا می کند. در پی همه گیری همه گیر، هیاهوی تماشاگران به عامل مهمی در موفقیت باکس آفیس تبدیل شده است. با گزینه‌های سرگرمی بسیار، حتی فیلم‌های فرنچایز نیز می‌توانند در جذب تماشاگران سینما با مشکل مواجه شوند. کسانی که از دیدن یک فیلم در آخر هفته افتتاحیه آن غافل می شوند، می توانند با صحبت های مثبت به سینماها جذب شوند

به تقویت باکس آفیس کلی فیلم کمک کنند

دیزنی از نزدیک دیده است که وقتی مخاطبان با عناوین ارتباط سایت تبلیغات برقرار نمی کنند چه اتفاقی می افتد. این استودیو که به خاطر محتوای انیمیشن خود شناخته شده است، دو تا از اکران‌های اخیر خود - “Lightyear” و “Strange World” - را در گیشه دید. هیچ کدام از این دو فیلم چندان مورد استقبال منتقدان قرار نگرفتند و نسخه‌های قبلی که مستقیماً به دیزنی پلاس می‌رفتند، مصرف‌کنندگان را در مورد مکان دیدن فیلم‌ها سردرگم می‌کرد. در همین حال، دیزنی برای بازسازی لایو اکشن مجموعه ای از انیمیشن های کلاسیک خود، کسب و کار تئاتری محکمی ایجاد کرده است و از سال 2010 تاکنون نزدیک به 9 میلیارد دلار فروش جهانی بلیت از این فیلم ها داشته است. موفقیت این شرکت الهام بخش استودیوهای دیگر شده است

تا ویژگی های انیمیشن محبوب را به عنوان فیلم های لایو اکشن بازسازی کنند. یونیورسال  پیکچرز و دریم ورکز انیمیشن در حال حاضر در حال توسعه یک نسخه لایو اکشن از سه گانه متحرک بسیار موفق خود «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» هستند. این فیلم در تاریخ 14 مارس 2025 در سینماها اکران می شود. اگرچه دو فیلم لایو اکشن بر اساس «101 سگ خالدار» در سال‌های 1996 و 2000 وجود داشت

دیزنی تولید این بازسازی‌ها را تا سال 2010

با «آلیس در سرزمین عجایب» آغاز نکرد. آن فیلم اولین فیلم از این دسته بود که بیش از یک میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی به دست آورد و جرقه تولید نزدیک به دوازده عنوان دیگر از جمله: ”مالفیسنت”، ”سیندرلا”، ”کتاب جنگل” و ”دامبو” شد. و موارد بیشتری در راه است. دیزنی اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد «موآنا» و «لیلو و استیچ» را به دنیای واقعی بیاورد. با توجه به اینکه دیزنی در حال حاضر به دنبال استفاده از انیمیشن‌های مورد علاقه جدیدتر است، شاون رابینز، تحلیلگر ارشد BoxOffice.com فکر می‌کند که این شرکت به دنبال استفاده از فیلم‌های اخیر مانند «Frozen» یا حتی «Encanto» تنها موضوع زمان است. این اقتباس‌ها در طول یک دهه گذشته موفقیت‌های متغیری داشته‌اند

برخی مانند «شیر شاه» و «زیبایی و هیولا» هر کدام بیش از یک میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی کسب کردند و برخی دیگر مانند «دامبو» و «آلیس» Through the Looking Glass» که هر کدام زیر 350 میلیون دلار در سرتاسر جهان دریافت کردند. پل درگارابدیان، تحلیلگر ارشد رسانه ای در Comscore می گوید:

«بازی طولانی دیزنی باید شامل طرحی فراتر از سه گانه قدرتمند لوکاس فیلم، مارول و پیکسار باشد. دیزنی، با اجرای همه‌چیز بازسازی‌های لایو اکشن برخی از نمادین‌ترین عناوین خود که شخصیت‌های دوست‌داشتنی را در درجات مختلفی از موفقیت باکس آفیس نشان می‌دهند.

او افزود که نمایش اولیه باکس آفیس

«پری دریایی کوچولو» باید «اعتماد به نفس» دیزنی را تقویت کند، زیرا نشان می دهد که استراتژی لایو اکشن آن یک استراتژی قابل اجرا است. آیا در تئاتر است؟ با این حال، برای بسیاری از بینندگان، استراتژی انتشار دیزنی در پی همه‌گیری، درهم و برهم شده است. در حالی که نسخه لایو اکشن «بانو و ولگرد» زمانی که سرویس استریم دیزنی+ برای اولین بار در اواخر سال 2019 راه اندازی شد در دسترس مشترکین قرار گرفت، اکثر مصرف کنندگان انتظار داشتند این اقتباس های جدید روی صفحه نمایش بزرگ عرضه شوند. وقتی همه‌گیری سینماها را تعطیل کرد، دیزنی مجبور شد «مولان» 2020 را با هزینه اجاره 30 دلاری به دیزنی+ منتقل کند و بعداً «کرولا» 2021 را همزمان در سینماها و در جریان پخش کند. این شرکت تا اواخر سال 2022، زمانی که «پینوکیو» با بازی تام هنکس به دیزنی پلاس رسید، بازسازی لایو اکشن دیگری منتشر نکرد.

به گزارش راتن تومیتوز، این فیلم به طور گسترده توسط منتقدان و تماشاگران مورد توجه قرار گرفت. «پیتر پن و وندی» که در اواخر آوریل روی دیزنی پلاس اکران شد، همچنین نقدهای متوسطی از منتقدان داشت (62 درصد تازه) و تماشاگران به شدت آن را دوست نداشتند و 11 درصد آن را دریافت کردند. تنها به استثنای چند مورد، مخاطبان از بازسازی های انیمیشن کلاسیک دیزنی استقبال می کنند و اغلب آنها را بالاتر از منتقدان در Rotten Tomatoes می گیرند. رابینز می‌گوید: «درجات موفقیت بازسازی‌های دیزنی را می‌توان به وضوح در این‌که رنسانس انیمیشن دهه 1990 دوباره طنین‌انداز کرد، دید. «این نتیجه آن داستان‌های اصلی است که بسیار دوست‌داشتنی هستند و سنت به‌موقع نسل‌ها نقش بازی می‌کند.»

در افق کارشناسان باکس آفیس دومین آخر هفته «پری دریایی کوچک» را در سینماهای داخلی تماشا خواهند کرد تا نشانی از ماندگاری این فیلم در گیشه داشته باشند. برای اکثر فیلم ها، افت 50 تا 70 درصدی معمول است. ویژگی‌های اصلی اصلی معمولاً پس از رسیدن به تعداد بالای افتتاحیه آخر هفته، شاهد کاهش فروش بلیت‌های گیشه در این محدوده هستند.

در حالی که این نوع فیلم ها می توانند به سمت نمایش

های میلیارد دلاری ادامه دهند، این معیار می تواند نشان دهد که آیا دهان به دهان مخاطبان جدیدی را به سالن ها می آورد یا اینکه علاقه در حال کاهش است. لایو اکشن «علاءالدین» که در آخر هفته یادبود نیز اکران شد، از هفته اول تا هفته دوم شاهد کاهش 53 درصدی فروش بلیت بود. تا اوت همان سال شاهد کاهش فروش بلیت 40 درصدی یا کمتر بود. بازسازی های لایو اکشن آینده دیزنی ″سفید برفی و هفت کوتوله” - 22 مارس 2024 ″موفاسا: شیر شاه” - 5 ژوئیه 2024 “Lilo & Stitch” - در حال توسعه است “Moana” - در حال توسعه ″هرکول”

در حال توسعه ″گوژپشت نوتردام” - در حال توسعه ″رابین هود” - در حال توسعه “Aristocats” - در حال توسعه ″شمشیر در سنگ” - در حال توسعه “Bambi” - در حال توسعه دنباله “Cruella” - در حال توسعه دنباله «کتاب جنگل» - در حال توسعه اگر «پری دریایی کوچولو» بتواند این افت ها را تقلید کند و تا تابستان در فضای فرهنگی باقی بماند، تحلیلگران باکس آفیس فروش داخلی و در نهایت جهانی را برای این فیلم پیش بینی می کنند.

این می تواند دشوار باشد، زیرا این فیلم در شرف رقابت شدید

با «مرد عنکبوتی در سراسر آیه عنکبوتی» سونی است که از جمعه اکران می شود، و همچنین تعدادی از ویژگی های خانواده پسند آینده. «Transformers: Rise of the Beasts» پارامونت 9 ژوئن، «Elemental» از دیزنی و پیکسار و همچنین «فلش» برادران وارنر در 16 ژوئن و «Ruby Gillman: Teenage Kraken» از یونیورسال 30 ژوئن اکران می‌شوند. رابینز می‌گوید: «علی‌رغم برخی واکنش‌ها و بازده‌های کمتر باکس آفیس که برخی فیلم‌ها داشته‌اند، طاق دیزنی نشان داده است که چگونه به فراتر رفتن و جذابیت آن برای همه سنین ادامه می‌دهد. با این حال، برخی استدلال می کنند که این کار به قیمت فیلم های اصلی تمام شده است. در نهایت، من فکر می کنم مخاطبان هر دو را می خواهند. محتوای تازه و مطالب نوستالژی محور هر دو جای خود را دارند.» افشا: Comcast شرکت مادر NBCUniversal و CNBC است. NBCUniversal مالک Rotten Tomatoes است.

انجمن دیجیتال مارکتینگ ایران بزرگ...
ما را در سایت انجمن دیجیتال مارکتینگ ایران بزرگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مقصودلو بازدید : 77 تاريخ : يکشنبه 14 خرداد 1402 ساعت: 0:41